think about twisting

all right class.
Hej, is it anybody out there?
Allt bra? Bra.
Jag kom just hem efter en spontan bio-tripp med Birk och Ossian. Vi såg Black Swan...kritiker rosad i de felsta fall. Fick en fyra av DN, en fyra av Metro, fem oscar nomineringar...men sen bara en två av Stockholm City, plus en jävligt bra recension, vilken jag tycker ni borde läsa, vilket ni kan...HÄR. Jag hade då läst den innan jag såg filmen, vilket hjälpte, då jag annars inte hade tänkte så mycket på just detaljerna annars.
Så till filmen...filmen va kass. Jag hade faktiskt förväntat mig en bra film en kvinnas kamp inom den stenhårda ballet-världen. Vilket det var, men med sjukt mycket twist, dålig twist. Den va psykedelisk, ganska obehaglig, sjukt mindfuckande och keff! Plus att pågrund av att huvudkaraktären var sjukt jävla stressad och on the edge heela tiden, så kunde inte jag slappna av under heela filmen. Antingen kan man kalla det en bra gjord film, eftersom jag påverkades såpass av den, eller bara väldigt irriterande. Jag vet inte vad dom ville få fram för budskap, men allt jag såg var yttligare en tunn, deprimerad, livslös och pressad flicka. Det känns lite gjort, även fast dom gjorde filmen "nytänk" med alla dessa twistar så var den bara en timme och 48 minuter kamp. Det var fan en kamp emot allt, där du som publik sitter som på nålar, and not in the good way.
Så jag gör som City och ger den en tvåa, bara mina personliga åsikter, se filmen du, go a head.
Det var allt för idag, gute nacht

Kommentarer
Postat av: Matilda

mycket bloggande den senaste tiden!!

det gillar vi :)

Jag gillade dock filmen :)

<3

2011-03-14 @ 08:39:52
Postat av: elina

Your point is still invalid.

2011-03-22 @ 00:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0